Mardrömmar i affärsvärlden

Måste göra lite reklam för en av mina favoritserier. Den handlar just om hur man absolut inte ska göra reklam. Mardrömmar i affärsvärlden består av tre stycken filmer som fortfarande kan ses på UR Play.

Katastrofala beslut

Design utan framtid

Marknadsföring och PR i motvind

Filmerna handlar om några av företagsvärldens största misstag som exempelvis chokladtillverkaren Cadburys PR-kampanj där barn ska köpa choklad för att kämpa mot barnfetma, Unilevers nya tvättmedel som inte bara tvättade rent utan också frätte stora hål i kläderna och Sunny Delights nya hälsojuice som färgade barnen brandgula.

I filmerna intervjuas personer som var inblandade i besluten om hur de tänkte och vad de lärt sig av misstagen. Dessutom raljerar olika experter över vad som gick fel och vad de olika företagen borde ha gjort istället. Jag önskar att allt utbildningsmaterial jag har fått plöja igenom på diverse kurser hade varit så här underhållande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.